Event management

Mar 29, 2024, 13:20
“Heel wat nieuwe opportuniteiten op digitaal vlak”

“Heel wat nieuwe opportuniteiten op digitaal vlak”

woensdag, 27 juli 2022

De coronaperiode heeft de eventsector de afgelopen twee jaar gedwongen om de digitale kaart te trekken. Daarnaast staan ook andere technologieën zoals NFT en Metaverse voor de deur, klaar om door te breken. Staan digitale events klaar om offline events definitief te verdringen? Of ligt het allemaal net iets genuanceerder? Trendwatcher Dado Van Peteghem geeft ons zijn kijk op de toekomstige verhouding tussen events en digitale technologie.  

“We hebben ontdekt dat elkaar écht ontmoeten belangrijk blijft”

“We hebben ontdekt dat elkaar écht ontmoeten belangrijk blijft”

dinsdag, 03 mei 2022

Eva Maes zit al 22 jaar in de wereld van events. Nadat ze in het eerste deel van haar carrière de kant van de agentschappen leerde kennen, vertoeft ze nu al geruime tijd aan de klantenzijde. Ze is immers al acht jaar aan de slag bij de Zuid-Koreaanse elektronicagigant Samsung, waar ze tegenwoordig de functie van Event Manager Benelux bekleedt. Experience Magazine sprak met haar over de uitdagingen van haar job, en over haar kijk op events anno 2022.

“We hebben meer dan ooit beseft dat we sociale wezens zijn. De eventsector gaat dus opnieuw boomen.”

“We hebben meer dan ooit beseft dat we sociale wezens zijn. De eventsector gaat dus opnieuw boomen.”

donderdag, 14 april 2022

Toen Stefaan Bettens als derde generatie aan het hoofd van het familiebedrijf kwam, besloot hij het eigen limonademerk af te bouwen, en meer te gaan focussen op de distributie van dranken. Vandaag, meer dan drie decennia later, is Jet Import een van de belangrijkste drankenimporteurs van de Benelux. In dit succesverhaal hebben events een belangrijke rol gespeeld. “Je mag mij gerust een veteraan binnen de experience marketing noemen”, aldus de West-Vlaamse ondernemer.

Duurzaam organiseren of eerst goed feesten?

Duurzaam organiseren of eerst goed feesten?

woensdag, 23 februari 2022

Het duurzaam organiseren van vrijetijdsactiviteiten, culturele bijeenkomsten en andere types events: het lijkt vanzelfsprekend. In wiens missie staat duurzaamheid nog niet? Maar wie is er vandaag al écht mee bezig? En wat houdt veel bedrijven nog tegen om er vandaag al mee te starten? Christine Merckx, Hoofd expertisecentrum Publieke Impact van de Karel de Grote Hogeschool, geeft haar kijk op de situatie. "Laten we vooral samenwerken en leren van elkaar."

Onderzoek KdG: de toestand in de eventsector blijft kritiek

Onderzoek KdG: de toestand in de eventsector blijft kritiek

dinsdag, 25 januari 2022

Na het rampjaar 2020 bleef de Belgische eventsector ook in 2021 rake klappen krijgen. Zo zouden de eventprofessionals in ons land het voorbije jaar gemiddeld meer dan 50 procent omzet verloren hebben ten opzichte van 2019. En de golf van ontslagen was in 2021 zelfs zwaarder dan in 2020. Dat leert het economisch impactonderzoek dat het expertisecentrum Publieke Impact van Karel de Grote Hogeschool (KdG) in december 2021 opnieuw uitvoerde.

“Altijd een plan b voorzien”

“Altijd een plan b voorzien”

donderdag, 16 december 2021

EY is een wereldwijde, multidisciplinaire professionele dienstenorganisatie die in meer dan 150 landen aanwezig is. Events zijn een belangrijk ingrediënt in het recept van het bedrijf. Zo pakt EY Belgium jaarlijks uit met events als Onderneming van het Jaar en Family Business Award of Excellence. Naast deze twee blikvangers organiseert het bedrijf ook nog eens een veelvoud aan andere interne en externe events. Charlotte De Laet, die als corporate event planner bij EY Belgium al deze initiatieven mee in goede banen leidt, geeft ons een inkijk in haar job.

Pagina 4 van 43