Nieuwsarchief

Nov 23, 2024, 2:49

De ULB kiest voor een virtuele infodag

donderdag, 30 april 2020 12:42

Naar aanleiding van de COVID-19 lockdown, moest Voice Agency de geplande recruteringscampagne van de ULB volledig omgooien en organiseert nu de eerste virtuele infodag van de ULB op 6 mei. De toekomstige studenten zullen aan de hand van een op maat gemaakt digitaal platform, volledig ingekleed in de look en feel van de ULB, de sfeer van een echte infodag kunnen proeven.

“Persoonlijk contact blijft essentieel voor bedrijven, maar events zullen kleiner worden”

donderdag, 30 april 2020 11:48

De evenementensector zal wellicht de laatste zijn die opnieuw kan starten en zal zich moeten heruitvinden. Toch zullen events ook in de toekomst een essentieel instrument blijven in de communicatie tussen bedrijven en hun klanten. Bedrijven mikken na Covid-19 wel op kleinere evenementen, meer regionale spreiding en een combinatie tussen fysieke en online events. Dat blijkt uit een enquête van het strategisch eventmarketing agentschap We People uit Gent.

Goed nieuws van het Domein van de Grotten van Han

dinsdag, 28 april 2020 11:12

Corona crisis. Ons leven staat op z’n kop. Niets is nog wat het ooit was. En we proberen ons hier zo goed en kwaad als het kan door te slaan. De dieren in het Wildpark van Han hebben er echter niet veel last van. Integendeel, het leven gaat gewoon door: de beren klimmen enthousiast in de bomen, de wolven rennen al spelend achter elkaar aan, de hertjes dartelen vrolijk doorheen de vallei en mama veelvraat is druk bezig met haar moederschap.

Cravat Events Bv lanceert zusterbedrijf : INTO Sport Events

maandag, 27 april 2020 10:13

Cravat Events zit niet stil. Het b2b event- communicatie bureau uit Duffel lanceert een sportbedrijf : INTO Sport Events. Het verbreedt hiermee haar werking met een gespecialiseerde sportcel. INTO heeft als missie om bedrijven, overheden, sportfederaties & organisatoren te helpen met het realiseren van hun sportieve ambities, dit via events, activaties, communicatie of coaching trajecten op maat.

De Eventsector biedt perspectief aan de overheid voor heropstart publieke leven

maandag, 27 april 2020 08:14

De eventsector is één van de hardst getroffen sectoren door de coronacrisis: evenementen werden als eerste stopgezet en riskeren als laatste terug te worden opgestart. We praten hier over een sector met 3.200 ondernemingen, 80.000 banen en duizenden freelancers, die qua een jaarlijkse omzet in de top 15 van de economische activiteiten van ons land staat. De opgelopen schade wordt nu al geraamd op €5 miljard (1,3 miljard bij de event-organisators en 3,6 miljard bij de leveranciers) en loopt nog verder op. Open brief aan de beleidsvoerders...

Top 10 van de audiovisuele leveranciers 2020

donderdag, 23 april 2020 13:38

In de maanden voor het uitbreken van de coronacrisis peilde Experience Magazine op de markt naar de favoriete audiovisuele partners binnen de eventsector. Hebben we er over nagedacht om deze resultaten, gezien de omstandigheden, voor een tijdje in de koelkast te stoppen? Zeker. Maar al snel kwamen we tot de conclusie dat al deze bedrijven het verdienen om – zeker in deze periode –op een positieve manier in de kijker te staan. Daarom presenteren wij u met veel plezier de top 10 AV-leveranciers, editie 2020.

“Je bent maar zo sterk als de partners waar je mee samenwerkt”

donderdag, 23 april 2020 11:52

Na een tweede plek in de vorige editie, stoot John & Jane dit jaar door naar de eerste plaats in de Top 10 Audiovisuele leveranciers van Experience Magazine. Managing Directors Katrien Vermeire  en Nico Lameire reageren tevreden en hebben een opvallende boodschap. “Wij geloven sterk dat het allemaal goed komt. Maar het zal tijd vragen en we moeten elkaar daarin in ondersteunen.”

Eventbedrijven tonen hun solidariteit in deze crisisperiode

donderdag, 23 april 2020 09:17

Er gaat momenteel een grote golf van solidariteit doorheen de Belgische eventsector. Dat blijkt uit een nieuwe set resultaten van het grote onderzoek dat werd uitgevoerd door het expertisecentrum Publieke Impact van de Karel de Grote Hogeschool. Meer dan een op drie organisaties zijn bereid om hun kennis, expertise en materialen in te zetten om anderen te helpen, of doen dit al. Verder blijkt dat ook steeds meer spelers uit de sector de krachten willen bundelen om te komen tot een sterke alliantie.

Febelux lanceert nota omtrent heropstart nationale en regionale beurzen en congressen

maandag, 20 april 2020 16:47

Ook de sector van de beurzen en congressen kijkt al vooruit naar de periode na de coronacrisis. Vakfederatie Febelux stelde een nota op waarin men uit de doeken doet hoe men de heropstart op een verantwoorde manier wil aanpakken. Een belangrijke doelstelling is om tijdens dit najaar reeds nationale en regionale beurzen en congressen te mogen organiseren, zij het met alle nodige voorzorgen.

De eventsector is de perfecte ambassadeur voor coronacommunicatie

maandag, 20 april 2020 13:47

Tom Bellens, CEO van Push to Talk, doet in een opiniestuk een oproep aan de event- en communicatiesector om relevant te blijven. “De event- en communicatiesector is de geknipte ambassadeur voor communicatie over de coronamaatregelen naar jongeren. De sector kent de doelgroep door en door en bereikt de jongeren gemakkelijker dan de klassieke overheidscommunicatie. Door hun schouders te zetten onder de communicatie naar jongeren kan de eventsector helpen om de coronacrisis én communicatiecrisis sneller te overwinnen.”

“Onze sector snakt naar een duidelijke timing”

donderdag, 16 april 2020 09:03

De eventsector bestaat uit zeer uiteenlopende bedrijven, zowel qua structuur als qua omvang. Dat betekent dat de aangekondigde steunmaatregelen van de overheden niet voor elk bedrijf even doeltreffend zullen zijn. CEO Bart Vandendooren van Gourmet Invent bekijken we wat de huidige steunmaatregelen betekenen voor zijn bedrijf, en wat de sector verder nog nodig heeft.

Wat betekent de coronacrisis voor een eenmanszaak?

dinsdag, 14 april 2020 09:12

Het zijn niet enkel de grote bedrijven die getroffen worden door deze crisis. Ook voor de zelfstandigen en freelancers is de impact enorm. Maar hoe gaan éénmanszaken om met de huidige situatie? Tom Demyttenaere, die zijn brood verdient als dj voor privé- en corporate feesten in binnen- en buitenland, legt ons uit hoe zijn zakelijke perspectieven er momenteel uitzien.

Maak kennis met Disinfect, de nieuwe spin-off van CityCubes

vrijdag, 10 april 2020 16:09

Terwijl de eventsector is stilgevallen, is CityCubes niet bij de pakken blijven neerzitten. Integendeel. Het brand activation agency van Dieter Veulemans en Gil Dejonghe heeft snel geschakeld en zijn knowhow ingezet om tegemoet te komen aan de noden die zich momenteel aandienen. Het resultaat is Disinfect, een concept met verplaatsbare low budget-ontsmettingsunits, van Belgische makelij. 

Domino-effect in de eventsector: meer dan 2500 toeleveranciers delen in de klappen

vrijdag, 10 april 2020 09:00

De Belgische eventkantoren worden rechtstreeks getroffen door de vele annulaties naar aanleiding van de coronacrisis. Maar daarnaast zijn er ook nog eens een veelvoud aan toeleveranciers die eveneens een grote schade ondervinden. Dit komt duidelijk naar voren in een tweede set resultaten van de grote enquête die de afgelopen weken binnen de sector werd georganiseerd.

“Onszelf op de kaart zetten als één sector”

donderdag, 09 april 2020 18:10

Elk bedrijf binnen de eventsector wordt getroffen door dezelfde vloedgolf aan annulaties. Maar de effectieve impact verschilt van segment tot segment, en van bedrijf tot bedrijf. Vandaag nemen we polshoogte bij Jo Pauly, zaakvoerder van het audiovisueel productiebedrijf Visual Solutions, die ons vertelt hoe hij de komende maanden inschat voor zijn bedrijf, en wat hij nog verwacht van de overheid.

Pagina 40 van 126