“Directe impact creëren via 1-op-1 contacten”
donderdag, 25 juli 2019Ook deze zomer is Coca-Cola weer aanwezig op tientallen festivals- en evenementen in ons land. Al deze samplingacties en activaties vallen onder de verantwoordelijkheid van Klaas Sonck, die bij de frisdrankgigant de rol van Experiential & Assets Manager vervult. Klaas, sinds afgelopen jaar ook lid van de BEA-jury, geeft ons een inkijk in zijn job en deelt zijn visie omtrent events: “Met een goeie activatie kan je een relevante boodschap geven die echt wel blijft plakken.”
Hoe ver reikt de concurrentievrijheid?
dinsdag, 16 juli 2019De evenementensector is een concurrentiële omgeving, met tal van ondernemingen die actief zijn op diverse niveaus van het evenementengebeuren. Gevestigde bedrijven en nieuwe ondernemingen die elk om de gunst van de klant dingen.
Millennials or the FOMO Generation
dinsdag, 02 juli 2019Het leven is geen ponykamp zei de wijze Bouba ooit in een aflevering van de Mol, en gelijk heeft hij. Datzelfde leven ziet er op sociale media echter zo fantastisch uit dat mensen er een onderdeel van willen uitmaken en elk fragment aan hun vrienden, aan hun social-community willen showcasen. Een online community dewelke de dag van vandaag zeer interessant is voor elk merk dat relevant wil blijven.
Moment Marketing: van event naar memorabel moment
dinsdag, 25 juni 2019De rijkdom van momenten is de toekomst voor evenementen. In een digitale wereld is de menselijke beleving zeker niet verloren, ze is wel geëvolueerd. Dat besefte Michiel Vanderheyden, CEO van Goosebumps, maar al te goed. Hij schreef zijn bevindingen neer in het boek Moment Marketing, waarin hij toelicht hoe events kunnen uitgroeien tot memorabele momenten die voor een blijvende connectie zorgen met klanten, medewerkers en stakeholders.
3 tips om meer klanten naar uw bedrijfsevenement te trekken
woensdag, 05 juni 2019Tegenwoordig is het niet uitzonderlijk dat bedrijven verschillende evenementen organiseren. Van de opening van een winkel tot de lancering van een product, alles is mogelijk en alles wordt gewaardeerd. Maar als er al zoveel bedrijfsevenementen zijn, hoe kunt u dan zoveel mogelijk klanten enthousiast maken om naar uw evenement te komen? Deze drie tips kunnen je helpen…
Genomineerden jubileumeditie Belgian Corporate Video Festival zijn bekend
maandag, 27 mei 2019Op donderdag 6 juni vindt in Kinepolis Brussel voor de 20ste keer het Belgian Corporate Video Festival (BCVF) plaats. Het prestigieuze Festival bekroont jaarlijks de beste videoproducties die bedrijven, overheden en non-profitorganisaties realiseren. Laatstejaarsstudenten aan de AP Hogeschool in Antwerpen, die het evenement organiseren, roepen het bedrijfsleven alvast op om aanwezig te zijn op deze jubileumeditie.
Ronde tafel: De vele uitdagingen voor de Belgische hostess agencies (deel 2)
vrijdag, 24 mei 2019Hostessenagentschappen vormen een onmisbare schakel tussen een merk en het personeel dat tijdens een evenement dit merk vertegenwoordigt. Met hun kennis en ervaring staan ze de klant bij om ervoor te zorgen dat de juiste mensen worden ingezet en dat zij zorgen voor een kwaliteitsvolle dienstverlening. Onthaal, badging, vestiaire,… voor elke opdracht bieden de hostessenagentschappen een gepaste oplossing aan. Deel 2 van het verslag van ons rondetafelgesprek met de sector.
Ronde tafel: De vele uitdagingen voor de Belgische hostess agencies (deel 1)
vrijdag, 17 mei 2019Tijdens een evenement zijn de hosts en hostessen het gezicht van een merk. Hun werk, en dat van het hostessenagentschap, is dus uitermate belangrijk. Toch gaat het hier om een segment dat met heel wat uitdagingen wordt geconfronteerd: het servicen van de klanten, het screenen en managen van jonge medewerkers, het werken binnen een moeilijk wettelijk kader, het omgaan met last-minute opdrachten… Meer dan voldoende gespreksstof voor een boeiend rondetafelgesprek met zeven Belgische hostess agencies. Hier volgt deel 1 van het verslag…
De MICE Party 2019 verzamelt 32.000€ voor de strijd tegen kanker
woensdag, 15 mei 2019Op 7 mei kwamen honderden professionals uit de MICE-sector samen in het Pop-up theater van Studio 100 voor de vijfde editie van de MICE Party. Tijdens de avond, die in het teken van het thema 'Legendary' stond, werd bekend gemaakt dat er 32.000€ was ingezameld voor de strijd tegen kanker.
De Hotelkamer van de Toekomst: 10 belangrijke hoteltrends
maandag, 13 mei 2019Meer dan 2200 bezoekers uit de hospitality sector en gerelateerde businesses kwamen naar Amsterdam om zich te laten inspireren en informeren over dé trends van het moment op hotelgebied, tijdens The Independent Hotel Show. Tijdens de show waren 120 exposanten uit de wereld van onder andere design & decor, techniek, bedden, marketing en food aanwezig.