


Abusol verzorgt het onthaal op Belgische première van Spectre
dinsdag, 10 november 2015Op zondag 1 november 2015 was het eindelijk zover: De nieuwe James Bond-film Spectre is in ons land in première gegaan. Voor deze gelegenheid heeft Abusol de pre-registraties en het onthaal in Kinepolis Brussel verzorgd.

Krabbel even nonchalant op je eigen e-mailbericht
maandag, 09 november 2015Origineel uit de hoek komen, een boodschap brengen en tegelijkertijd leesbaar zijn. Het is een kunst die e-marketeers zichzelf maar al te graag eigen maken. Het voorbeeld van vandaag komt van een modebedrijf dat Flexmail eerder in deze blog opvoerde.

Doe eens naïef in 5 stappen
maandag, 26 oktober 2015Heel vaak – of beter meestal – krijg je e-mailberichten in de inbox waar elk punt en elke komma gewikt en gewogen is. Copywriters lieten het beste van hunzelf zien en de A/B-testing werd uitgepuurd tot en met. Tot dit voorbeeld in onze inbox viel. Schleifenfaenger is de creatie van Laura Hertel.

Eventattitude op uitstap naar Italië!
maandag, 26 oktober 2015Mazda Cinema Hall @ Festa del Cinema di Roma
Tijdens de 10de editie van het Romeinse filmfestival was Eventattitude, in opdracht van het agentschap MAC21, aanwezig met een geweldige 360° fotoanimatie voor het automerk Mazda

De website eventnews.be heeft een nieuwe look
donderdag, 29 oktober 2015Na vele jaren van trouwe dienst, werd de website eventnews.be helemaal aangepast. Achter een compleet vernieuwde look & feel, werd de site volledig opnieuw uitgewerkt om de gebruikers makkelijker te laten navigeren, maar ook om nieuwe functies te integreren.

Een beetje zwarte humor in 6 stappen
maandag, 19 oktober 2015E-mailmarketing moet niet altijd bloedserieus zijn. Een vette knipoog blijft soms wat langer hangen dan een droge zakelijke tekst. Je kan kiezen voor een openlijke grap... Maar je kan ook voor wat subtiele zwarte humor kiezen, het hang een beetje af van het doelpubliek. In het e-mailbericht dat we vandaag als case opvoeren zijn het de denkers over de marketing die aangesproken worden. Dus mag het ook wel een tikkeltje omfloerst zijn.

Seizoensbericht met 6 scherpe kenmerken
maandag, 12 oktober 2015De context waarbinnen iemand een e-mailbericht ontvangt is zeer relevant. Soms helpt de kalender ons een handje met die relevantie. We zijn weer in voor een reeks seizoengebonden e-mailcampagnes. Halloween is de opener, Sinterklaas zit op de hielen en de kerstdagen vormen het hoogtepunt, om vervolgens met Valentijn af te sluiten.

Nieuwe tool om tijdelijke medewerkers volledig te managen
vrijdag, 09 oktober 2015Gedaan met frustraties om je medewerkers te managen. Stop met (te) veel tijd te steken in personeelsmanagement. Vergeet het rondbellen of sms'en naar medewerkers zonder antwoord te krijgen. Verwijs de hele papierberg naar de vuilnisbak: een team jonge ondernemers lanceert Beeple, een tool om tijdelijke medewerkers volledig te managen van begin tot einde.

Een gelijkenis in vier puntjes…
maandag, 05 oktober 2015Nespresso heeft duidelijk één klassieke uitspraak in onze digitale wereld onthouden. On-line gaat niet zonder off-line. Ze hebben vandaag de daad bij het woord gevoegd en een dubbele campagne opgezet. Eentje via e-mailmarketing en eentje via tante post.

Trend, e-mailclient wordt een gateway
maandag, 28 september 2015Een groot aandeel van het e-mailverkeer dat bij bedrijven vertrekt hoort thuis in de categorie van de transactionele berichten. Een bevestiging van een verkoop, een melding van de incheck voor het vliegtuig, een herinnering aan een jaarlijks onderhoud. Het zijn maar enkele voorbeelden van service berichten die een e-mailplatform automatisch kan uitsturen als ze door een gebeurtenis getriggerd wordt.