Seizoensbericht met 6 scherpe kenmerken
maandag, 12 oktober 2015De context waarbinnen iemand een e-mailbericht ontvangt is zeer relevant. Soms helpt de kalender ons een handje met die relevantie. We zijn weer in voor een reeks seizoengebonden e-mailcampagnes. Halloween is de opener, Sinterklaas zit op de hielen en de kerstdagen vormen het hoogtepunt, om vervolgens met Valentijn af te sluiten.
Nieuwe tool om tijdelijke medewerkers volledig te managen
vrijdag, 09 oktober 2015Gedaan met frustraties om je medewerkers te managen. Stop met (te) veel tijd te steken in personeelsmanagement. Vergeet het rondbellen of sms'en naar medewerkers zonder antwoord te krijgen. Verwijs de hele papierberg naar de vuilnisbak: een team jonge ondernemers lanceert Beeple, een tool om tijdelijke medewerkers volledig te managen van begin tot einde.
Een gelijkenis in vier puntjes…
maandag, 05 oktober 2015Nespresso heeft duidelijk één klassieke uitspraak in onze digitale wereld onthouden. On-line gaat niet zonder off-line. Ze hebben vandaag de daad bij het woord gevoegd en een dubbele campagne opgezet. Eentje via e-mailmarketing en eentje via tante post.
Trend, e-mailclient wordt een gateway
maandag, 28 september 2015Een groot aandeel van het e-mailverkeer dat bij bedrijven vertrekt hoort thuis in de categorie van de transactionele berichten. Een bevestiging van een verkoop, een melding van de incheck voor het vliegtuig, een herinnering aan een jaarlijks onderhoud. Het zijn maar enkele voorbeelden van service berichten die een e-mailplatform automatisch kan uitsturen als ze door een gebeurtenis getriggerd wordt.
Wabu Production lanceert binnenkort zijn nieuwe departement “Commercial Creativity”
dinsdag, 22 september 2015"Commercial Creativity" is de naam van de nieuwe catalogus vol commercieel efficiënte acts, bestemd voor event- en communicatieagentschappen. Met dit nieuwe departement lanceert Wabu Production een visionaire aanpak die, naast merkherkenning en merkvoorkeur, ook rechtstreeks de wil van uw klanten om te spenderen stimuleert.
The event is comming, het wonderlijke is gebeurt!
maandag, 21 september 2015Ja, de taalfouten staan bewust in de titel.
Als trendwatcher in de wereld van de e-mailmarketing heeft Flexmail zich natuurlijk ingeschreven op tientallen nieuwsbrieven. En men ziet dat het seizoen duidelijk op gang is gekomen. Het bedrijf krijgt dagelijks weer tientallen interessante uitingen van e-mailmarketing 'voor de neus' geschoven.
EASYMEET: The Networking App
dinsdag, 15 september 2015Al meer dan tien jaar ontwikkelt OneTec Group op maat gemaakte IT-oplossingen ten behoeve van organisatoren van evenementen. Database management, communicatie, registratie, scannen, verhuur van materiaal, ... evenals interactieve opties (draadloze stemsystemen, communication walls, intelligent kiosk) behoren allemaal tot de mogelijkheden. September 2015 staat bij OneTec in het teken van de lancering van EASYMEET, een nieuw product voor organisatoren, dat tal van voordelen inhoudt voor deelnemers aan events.
Welkom e-mails vergeleken in 5 punten, wie wint?
maandag, 14 september 2015Het was toeval, maar bij een verkenningsronde naar software voor het noteren van zakelijke processen, schreven we ons twee keer na elkaar op twee plaatsen in voor een 'probeerversie'. Uiteraard krijg je dan netjes – zoals de wetten van e-mailmarketing vereisen – een welkomstbericht. Alleen verschillen ze beiden behoorlijk van elkaar. We hebben ze even op de weegschaal gelegd.
In 8 stappen van offline naar online klantencommunicatie
maandag, 07 september 2015Iedere winkel die zichzelf respecteert, heeft een klantenkaart. Menig damesportefeuille puilt er van uit. Zo heeft het prestigieuze 'Le Bon Marché' in Parijs ook haar klantenkaart. Geheel en al offline. Maar met de eerste e-mail ter verwelkoming wordt er al gewerkt om de klant online actief te krijgen. Want dat is uiteraard ook een strategie. Klanten die je in levende lijve ontmoet naar de wereld van het internet te trekken. En daar kom je vrijelijk in het speelveld van de e-mailmarketing terecht.
Drie maal een opt-in om van te leren
maandag, 31 augustus 2015Het blijft een klassieker om met een formulier op een website e-mailadressen te verzamelen. Je kan kiezen voor de snelle aanpak waarbij je gewoon het e-mailadres vraagt en verder de toekomstige abonnee niet laat nadenken. Maar je kan het ook anders aanpakken. De huidige e-mailmarketing is immers niet meer gebaseerd op grote hoeveelheden waarbij identieke berichten naar het complete bestand gestuurd worden.