Associaties

Apr 19, 2024, 15:06
Nieuwe manager van Event Confederation

Nieuwe manager van Event Confederation

donderdag, 09 november 2023

Christine Merckx wordt de nieuwe manager van Event Confederation en volgt hierbij Stijn Snaet op, die sinds de oprichting in 2020 aan het roer stond. In volle coronacrisis werd Event Confederation opgericht, met als ambitie de krachten van alle Belgische spelers in de brede evenementensector te bundelen om zo met één krachtige stem te kunnen spreken.

ACC lanceert twee Tracks met Solvay

ACC lanceert twee Tracks met Solvay

donderdag, 19 oktober 2023

Eind november start ACC met de vierde cyclus van het Solvay Creative Consultancy Programme Track 1. Die scherpt de management scope van senior talent aan, aan de hand van vijf dagsessies olv gerenomeerde docenten van de Solvay Business School: Customer Strategy, Business Models, Value-Based Selling, Understanding finance en E-commerce.

Laatste week voor Sentiment Survey

Laatste week voor Sentiment Survey

maandag, 16 oktober 2023

Op 20 oktober wordt de Sentiment Survey van ACC en UMA onherroepelijk afgesloten. Ondertussen hebben al meer dan 700 professionals uit 85 bureaus in de communicatie-, media- en eventsector hun stem laten horen en komen er nog elke dag bij.

Save the date: ECHO24

Save the date: ECHO24

dinsdag, 10 oktober 2023

De eerste editie van het jaarlijkse congres van de Event Confederation voor alle eventprofessionals in België – Echo23 – was een groot succes. Ook de feedback achteraf bevestigde dat het event als relevant en waardevol werd ervaren. Het is dan ook geen verrassing dat de confederatie nu een nieuwe editie aankondigt. Afspraak op 6 februari 2024!

ACC en UMA polsen naar het sentiment van de sector

ACC en UMA polsen naar het sentiment van de sector

dinsdag, 26 september 2023

Naar aanleiding van de resultaten van de recente DE&I Census, waarin het issue van wellbeing op de werkvloer aan bod komt, lanceert de ACC een grootscheeps onderzoek in samenwerking met de UMA. De Sentiment Survey heeft tot doel uit te zoeken hoe het gesteld is met de motivatie, het engagement en de eventuele bezorgdheden bij alle medewerkers van de Belgische communicatie- en mediabureaus.

Groeiende omzet maar dalende winstmarge bureaus in ‘22

Groeiende omzet maar dalende winstmarge bureaus in ‘22

dinsdag, 11 juli 2023

De ACC heeft zonet de resultaten van haar jaarlijkse Profitability Survey gedeeld met de meer dan 100 creatieve bureaus die aan het onderzoek hebben deelgenomen. Belangrijkste conclusie is dat de sector het afgelopen jaar een groei van 15,5% bruto marge mocht optekenen. Daar tegenover staat dat de PBT/Income ratio - dé belangrijkste gezondheids-indicator van de sector - gedaald is tot 10,9% versus 13% in ’21, terwijl de norm 15% bedraagt.

Pagina 2 van 22